Blinking Chrismas
Deze les is gemaakt in PSP14 maar kan ook in andere versies gemaakt worden
Benodigdheden
Plaats de tubes in een map naar keuze
Een Masker -noel1©vérocréation-open deze in je psp
Toestemmingen tubes Hier
Materialen
Filters
Mehdi
Simple
Dsb flux
Flaming Pear
Unlimited2.0 - BKG Kaleidoscope
Eigen filter Emboss3
Plaats in de map van voorinstellingen
De tube komt van 2921-luzcristina
Is er een tube van jou bij laat het even weten dan kan ik je naam erbij zetten
Hierbij bedank ik alle tubes makers en maaksters voor het maken van deze schitterende tubes.
Laat het watermerk van de tube intact. Het copyright hoort bij de originele artiest.
Laat de credit bij de maker.
Gebruik je ander materiaal kleuren, mengmodus/dekking aanpassen naar eigen inzicht.
Stap 1
Open je tubes en maak ze op maat.
Aanpassen - Scherpte - Onscherp masker 1-64-4.
*
Stap 2
Zet je voorgrondkleur op #decca5 en je achtergrondkleur op #6c694c
*
Stap 3
Bestand - Nieuw - 1000 x 650 pixels -Transparant aangevinkt.
*
Stap 4
Zet je voorgrondkleur op verloop - Rechthoekig
Hoek 45 - Herhalingen 3 - Geen vinkje bij Omkeren - Horizontaal op 70 - Verticaal 70
Vul je transparante werkvel met je verloop.
*
Stap 5
Effecten - Insteekfilters - Simple - 4Way Average.
*
Effecten - insteekfilters - Mehdi - Sorting Tiles.
Stap 6
Lagen - Dupliceren
*
Afbeelding - Formaat wijzigen met 90% - Geen vinkje bij formaat van alle lagen wijzigen
*
Ga op je raster 1 staan
Effecten - Insteekfilter - Funhouse - Steek Mirror
Lagenpalet - ga op je kopie van raster 1 staan
Selecties -Alles selecteren
*
Selectie - Zwevend
*
Selectie niet - Zwevend
*
Effecten - 3D - effecten - Slagschaduw.
Horizontaal en Verticaal op 0 - Dekking op 100 - Vervaging op 50 - kleur is zwart
Selecties- Niets selecteren
*
Effecten - Insteekfilter - Flaming Pear - Make A Cub Tile
*
Stap 7
Lagen - Nieuwe rasterlaag
*
Vul met kleur #decca5
*
Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding - Zoek je masker -noel1-©vérocréation op
Luminantie van bron aangevinkt en Maskergegevens omkeren wel aangevinkt
Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.
*
Effecten - Eigen Filter - Emboss 3
Stap 8
Activeer je - tube Bal - Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Zet deze rechts neer
*
Slagschaduw naar keuze
Stap 9
Activeer je accent tube - knop,
Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Zet deze mooi op de bal neer
Niet samenvoegen
*
Slagschaduw naar keuze
*
Stap 10
Activeer je tube van een persoon - 2921-luzcristina.
Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
*
Zet deze voor de bal neer - zie mijn voorbeeld
*
Slagschaduw naar keuze
*
Stap 11
Activeer je accent tube - ster 1
Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Zet deze aan de linkerkant neer - Zie mijn voorbeeld
*
Maak met je gereedschap selectie - Selectie type van Punt tot Punt
Een selectie om de ster1 - zie PS.
Aanpassing - Kleurtoon en Verzadiging - Inkleuren
werk je met eigen kleuren
Neem dan de K/V waardes over van je voorgrondkleur
deze vind je door met je gereedschap pipetje op de voorgrond kleur te klikken
Lagen - Dupliceren
*
Afbeelding - Spiegelen
*
Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen
*
Slagschaduw naar keuze
*
Stap 12
Activeer je accent tube - STARS.
Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
*
Zet deze mooi onder op de naald van de ster aan de linkerkant
*
Stap 13
Activeer je accent tube - Element_kugeln.
Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Zet deze mooi aan de linkerkant neer
*
Lagen - Nieuwe rasterlaag - Plaats nu je watermerk
*
Stap 14
Lagenpalet ga op de laag van de bal staan
*
Effecten - Insteekfilters - DSB Flux - Bright Noise
Bewerken - Kopiëren speciaal - Samengevoegd kopiëren.
*
Open nu je animatieshop
*
Bewerken - Plakken als nieuwe animatie.
*
Stap 15
Ga terug naar paint shop -Klik 1 keer op Undo pijl van de bal laag
*
Herhaal het filter DSB Flux - Bright Noise - op de bal laag.
*
Klik een keer op Mix
Dan op OKAY klikken.
*
Bewerken - Kopiëren speciaal - Samengevoegd kopiëren.
*
Terug naar je animatieshop
Bewerken - Plakken - Na Active frame
*
Stap 16
Ga terug naar paint shop - Klik 1 keer op Undo pijl van de bal laag
*
Herhaal het filter DSB Flux - Bright Noise - op de bal laag
Klik een keer op Mix
Dan op OKAY klikken.
*
Bewerken - Kopiëren speciaal - Samengevoegd kopiëren.
*
Terug naar je animatieshop
Bewerken - Plakken - Na Active frame
*
Bewerken alles selecteren
Kijk bovenaan bij het filmstripje of alles naar je zin is
Stap 17
Deze stap toepassen als je Jou crea in de Gallery wil plaatsen
Animatie – Formaat van animatie wijzigen – 800 pixels langste zijde.
*
Stap 18
Bestand - Opslaan als gif bestand - Geef je plaatje een naam - Klik 4 x op volgende en sla je plaatje op.
*
Heb jij een les gemaakt en wil je de uitwerking ook HIER showen
Stuur mij dan een EMAIL met jouw uitwerking dan plaats ik hem erbij
Jouw lessen mogen niet groter zijn dan 800PX voor de Gallery
If you mail me your version, you can see it here,
please not bigger than 800px, Your Gallery HIER
Extra voorbeeld
Met dank aan Jeanne voor testen van de les
Uitwerking Jeanne
Met dank aan Liesbeth voor testen van de les
Uitwerking Liesbeth:
Met dank aan Hennie voor testen van de les
Uitwerking Hennie:
Bedankt voor jullie mooie versies !
Thanks for your beautiful versions!
Deze les is geschreven door Gerrie op 1 Januari 2014
Deze les is en blijft eigendom van Gerrie
Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden, zonder mijn schriftelijke toestemming.
Al mijn lessen zijn zelf ontworpen... dus enige overeenkomst is dan ook puur toeval.
Al mijn lessen staan geregistreerd bij TWI
Maak jouw eigen website met JouwWeb