Blinking Chrismas

Deze les is gemaakt in PSP14 maar kan ook in andere versies gemaakt worden

Benodigdheden
Plaats de tubes in een map naar keuze

Een Masker -noel1©vérocréation-open deze in je psp
 

Toestemmingen tubes Hier


Materialen 

Filters
Mehdi
 Simple
 Dsb flux
 Flaming Pear
Unlimited2.0 - BKG Kaleidoscope
 
Eigen filter Emboss3
Plaats in de map van voorinstellingen


De tube komt van 2921-luzcristina
Is er een tube van jou bij laat het even weten dan kan ik je naam erbij zetten

Hierbij bedank ik alle tubes makers en maaksters voor het maken van deze schitterende tubes.
Laat het watermerk van de tube intact. Het copyright hoort bij de originele artiest.
Laat de credit bij de maker.

Gebruik je ander materiaal kleuren, mengmodus/dekking aanpassen naar eigen inzicht.

Stap 1
Open je tubes en maak ze op maat.
Aanpassen - Scherpte - Onscherp masker 1-64-4.
*

Stap 2
Zet je voorgrondkleur op #decca5 en je achtergrondkleur op #6c694c
*

Stap 3
Bestand - Nieuw - 1000 x 650 pixels -Transparant aangevinkt.
*

Stap 4
Zet je voorgrondkleur op verloop - Rechthoekig
Hoek 45 - Herhalingen 3 - Geen vinkje bij Omkeren - Horizontaal op 70 - Verticaal 70
 

Vul je transparante werkvel met je verloop.
*
Stap 5
Effecten - Insteekfilters - Simple - 4Way Average.
*

Effecten - insteekfilters - Mehdi - Sorting Tiles.

Stap 6
Lagen - Dupliceren
*
Afbeelding - Formaat wijzigen met 90% - Geen vinkje bij formaat van alle lagen wijzigen
*
Ga op je raster 1 staan

Effecten - Insteekfilter - Funhouse - Steek Mirror 

Lagenpalet - ga op je kopie van raster 1 staan

Selecties -Alles selecteren
*
Selectie - Zwevend
*
 Selectie niet - Zwevend
*
Effecten - 3D - effecten - Slagschaduw.
Horizontaal en Verticaal op 0 - Dekking op 100 - Vervaging op 50 - kleur is zwart
 

Selecties- Niets selecteren
*
Effecten - Insteekfilter - Flaming Pear - Make A Cub Tile
*

Stap 7
Lagen - Nieuwe rasterlaag
*
Vul met kleur #decca5
*

Lagen - Nieuwe maskerlaag - Uit afbeelding - Zoek je masker -noel1-©vérocréation op
Luminantie van bron aangevinkt en Maskergegevens omkeren wel aangevinkt
 

Lagen - Samenvoegen - Groep samenvoegen.
 *
 Effecten  - Eigen Filter - Emboss 3   

Stap 8
Activeer je - tube Bal - Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Zet deze rechts neer
*
Slagschaduw naar keuze
 

Stap 9
Activeer je accent tube - knop,

Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Zet deze mooi op de bal neer
Niet samenvoegen 
*
Slagschaduw naar keuze
*
 

Stap 10
Activeer je tube van een persoon - 2921-luzcristina.
Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
*
Zet deze voor de bal neer - zie mijn voorbeeld
*

Slagschaduw naar keuze
*

 Stap 11
Activeer je accent tube - ster 1
 Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Zet deze aan de linkerkant neer - Zie mijn voorbeeld
*
Maak met je gereedschap selectie - Selectie type van Punt tot Punt
Een selectie om de ster1 - zie PS. 

Aanpassing - Kleurtoon en Verzadiging - Inkleuren

werk je met eigen kleuren

Neem dan de K/V waardes over van je voorgrondkleur

deze vind je door met je gereedschap pipetje op de voorgrond kleur te klikken  

Lagen  - Dupliceren
*
Afbeelding - Spiegelen
*
Lagen - Samenvoegen - Omlaag samenvoegen
*
Slagschaduw naar keuze
*

 

Stap 12
Activeer je accent tube - STARS.
Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
*
Zet deze mooi onder op de naald van de ster aan de linkerkant
*
 

Stap 13
Activeer je accent tube - Element_kugeln.
Bewerken - Kopiëren.
*
Terug naar je werkvel - Bewerken - Plakken als nieuwe laag.
Zet deze mooi aan de linkerkant neer
*
Lagen - Nieuwe rasterlaag - Plaats nu je watermerk
*
Stap 14
 Lagenpalet ga op de laag van de bal staan
 *
 Effecten - Insteekfilters - DSB Flux - Bright Noise 

Bewerken - Kopiëren speciaal - Samengevoegd kopiëren.
*
Open nu je animatieshop
*
Bewerken - Plakken als nieuwe animatie.
*


Stap 15
Ga terug naar paint shop -Klik 1 keer op Undo pijl van de bal laag
*

Herhaal het filter DSB Flux - Bright Noise - op de bal laag.
*
Klik een keer op Mix
Dan op OKAY klikken.
*
Bewerken - Kopiëren speciaal - Samengevoegd kopiëren.
*
Terug naar je animatieshop
Bewerken - Plakken - Na Active frame
*


Stap 16
Ga terug naar paint shop - Klik 1 keer op Undo pijl van de bal laag
*

Herhaal het filter DSB Flux - Bright Noise - op de bal laag

Klik een keer op Mix
Dan op OKAY klikken.
*
Bewerken - Kopiëren speciaal - Samengevoegd kopiëren.
*
Terug naar je animatieshop
Bewerken - Plakken - Na Active frame
*

Bewerken alles selecteren

Kijk bovenaan bij het filmstripje of alles naar je zin is

 

Stap 17
Deze stap toepassen als je Jou crea in de Gallery wil plaatsen
Animatie – Formaat van animatie wijzigen – 800 pixels langste zijde.
*
Stap 18

Bestand - Opslaan als gif bestand - Geef je plaatje een naam - Klik 4 x op volgende en sla je plaatje op.
*
Heb jij een les gemaakt en wil je de uitwerking ook HIER showen
Stuur mij dan een EMAIL met jouw uitwerking dan plaats ik hem erbij
Jouw lessen mogen niet groter zijn dan 800PX voor de Gallery

If you mail me your version, you can see it here,
please not bigger than 800px, Your Gallery HIER

Extra voorbeeld 

Met dank aan  Jeanne voor testen van de les
Uitwerking Jeanne

Met dank aan Liesbeth  voor testen van de les
 Uitwerking Liesbeth: 

Met dank aan Hennie  voor testen van de les
 Uitwerking Hennie:

Bedankt voor jullie mooie versies !
 Thanks for your beautiful versions! 

Deze les is geschreven door Gerrie op 1 Januari 2014
 Deze les is en blijft eigendom van Gerrie
 Het is verboden deze te kopiëren of te verspreiden, zonder mijn schriftelijke toestemming.
 Al mijn lessen zijn zelf ontworpen... dus enige overeenkomst is dan ook puur toeval.
 Al mijn lessen staan geregistreerd bij TWI 

Maak jouw eigen website met JouwWeb